W każdej pracy zadania powinny wykonywać jak najlepsze osoby, dobrze do tego celu przygotowane, zarówno merytorycznie, jak i psychicznie. Selekcja pracowników (szkolenia) jest niezwykle ważna, gdyż w przypadku podjęcia złego wyboru, pracownika trzeba długo szkolić, albo też zwolnić, jeśli perspektywy dotyczące jego osoby nie są korzystne. W odpowiednim dobrze kadr pomaga na przykład firma Call Center Training. Jej specjalnością jest selekcja pracowników (szkolenia) do firm świadczących usługi telekomunikacyjne, na przykład dotyczące marketingu telefonicznego lub sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Pomoc przy selekcji pracowników obejmuje przede wszystkim szkolenia, na których uczestnicy poznają odpowiednie techniki negocjacyjne czy właściwe sposoby prowadzenia rozmów z klientami. Szkolenia dotyczą też emisji głosu, zarządzania czasem, zarządzania jakością czy budowaniem wizerunku. Firma pomaga w doradztwie dotyczącym wszystkich najważniejszych aspektów pracy na infolinii telefonicznej.